Ajankohta: 4.3.–30.4.2025, orientaatioluento 4.3. klo 17.00–18.00, teemaluennot 18.3., 1.4. ja 14.4. klo 16.30–18.00 Teamsissa (tallennetaan myös myöhemmin katsottavaksi).
Koulutuspaikka: Verkko-opinnot
Laajuus: 5 op
Paikkamäärä: 10
Kohderyhmä: Kaikki asiasta kiinnostuneet
Edeltävä osaaminen: Ei vaadita
Opettaja: Laura Pulkkinen ja Sini Laukkanen
Väyläopiskelija: Tämä opintojakso kuuluu väylä Restonomi (AMK), matkailu- ja ravitsemisala -opintoihin.
Ensisijainen tutkinto, johon hyväksiluetaan Xamkissa: Restonomi (AMK), matkailu- ja ravitsemisala
Opetussuunnitelmassa mainittu osaamisalue: Ydinosaaminen
Ilmoittautuminen päättyy: 23.2.2025
Hinta: 15 €/op. Lisätietoja maksuista täällä.
Huomioithan, että ilmoittautuminen Xamk Pulsen opintoihin on sitova eikä opiskelupaikan maksuton peruminen ole mahdollista. Saatuasi opiskelupaikan sinulta laskutetaan opintojakson hinta, jota ei palauteta, vaikka keskeyttäisit opinnot. Lasku lähetetään sähköpostilla opintojakson alkamisen jälkeen.
Jos et kuitenkaan aloita opintoja, ilmoita meille siitä ajoissa, jotta saamme poistettua sinut opintojaksolta. Näin tietoihisi ei jää merkintää suorittamatta jääneestä koulutuksesta. Peruminen tulee tehdä osoitteeseen avoinamk@xamk.fi.
Avoimen AMK:n opinnoille voi ilmoittautua enintään 50 opintopisteen edestä / lukukausi. Yli 50 opintopisteen menevät ilmoittautumiset poistetaan ilmoittautumisjärjestyksessä.
HUOM! Xamkin tutkinto-opiskelijoiden ilmoittautuminen Pepissä tai Tuudossa.
Polkuopiskelijat ilmoittautuvat Pepissä tai Tuudossa vain ko. polkuopintoihin sisältyville opintojaksoille. Tarkista kutsukirjeestäsi oman polkuopintosi tarkempi ohjeistus.
Tavoitteet:
- Tunnistat asiakaskäyttäytymisen perusteita.
- Ymmärrät asiakaskokemuksen merkityksen matkailu- ja ravitsemisalan liiketoiminnassa ja tiedät asiakaskokemusta tukevia teknologisia ratkaisuja.
- Tiedät palvelun laadun osatekijät ja ymmärrät laadun merkityksen asiakkaalle ja yrityksen menestymiselle.
- Osaat hyödyntää vieraanvaraisuutta alan keskeisenä arvona toimiessasi erilaisten asiakkaiden kanssa erilaisissa toimintaympäristöissä.
Sisältö:
- Mitkä tekijät vaikuttavat asiakkaan käyttäytymiseen matkailu- ja ravitsemisalalla?
- Mitä ostokäyttäytymisellä tarkoitetaan ja mitä vaiheita siinä on?
- Mitä asiakaskokemuksella tarkoitetaan ja miten sitä voidaan mallintaa?
- Mikä merkitys asiakaskokemuksella on liiketoiminnassa?
- Mitä teknologisia ratkaisuja on asiakaskokemuksen tukemiseen?
- Mitkä ovat palvelun laadun osatekijät ja mistä laadukas palvelukokemus muodostuu?
- Miten sovellat vieraanvaraisuutta erilaisissa palvelutilanteissa ja erilaisten asiakkaiden kanssa?
Toteutus: Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina Learn-verkko-oppimisalustalla.
Opintojakso on jaettu kolmeen teemaan: asiakaskokemus, palveluosaaminen ja vieraanvaraisuus. Opintojaksolla on tentti teemoihin liittyvistä käsitteistä, palvelupolku-tehtävä sisältäen digitaalisen palvelupolun ja palvelutilanteen havainnoinnin matkailu- tai ravitsemisalan yrityksessä sekä keskustelualutehtävän vieraanvaraisuudesta. Opiskelu on itsenäistä Learn-alustalla, ja lisäksi opintojaksolla on teemojen mukaiset luennot verkossa. Luennot tallennetaan myös myöhemmin katsottavaksi. Pääsy opintojaksolle avautuu viimeistään opintojakson alkamispäivänä.
Opintojakson tehtävät on mahdollista suorittaa omassa aikataulussa opintojakson puitteissa. Suosituspalautuspäivät merkitään Learn-alustalle opintojen rytmittämiseksi.
5 op:n laajuinen opintojakso vastaa noin 135 tunnin opiskelijan työmäärää.
Opiskelumateriaali: Opiskelumateriaali on Learn-verkko-oppimisalustalla.
Arviointi:
Opintojakso arvioidaan kokonaisuudessaan asteikolla 1-5. Toteutuksen osat arvioidaan seuraavasti: tentti (1-5), keskustelualuetehtävä (hyväksytty/hylätty) ja kehittämistehtävä (1-5). Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.
Arviointiasteikko:
1-5
Lisätietoja ilmoittautumisesta:
Xamk Pulse, avoinamk@xamk.fi, puh. 050 576 0037 / Ruut Kokki
Opintosuoritusrekisterin ote
Lähetämme sinulle sähköisesti allekirjoitetun opintosuoritusrekisterin otteen sen jälkeen, kun olet suorittanut opintojakson ja saanut siitä arvosanan. Ote toimii dokumenttina, jos esimerkiksi haet hyväksilukuja opintoihisi jossain toisessa korkeakoulussa. Opintoja voidaan hyväksilukea myös Xamkissa, jos tulet meille tutkinto-opiskelijaksi. Katso lisää nettisivultamme Opiskelu Xamk Pulsessa – Xamk.
Tiedotamme koulutuksen toteutumisesta sähköpostitse. Jos viestiä ei ala kuulua, tarkasta myös roskapostit!
Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin.
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu on Kansallisen koulutuksen arviointikeskuksen (Karvi) laatuauditoima korkeakoulu.