Ajankohta: Opinnot pääsee aloittamaan viikon sisällä ilmoittautumisesta. Opintojakson (arvioitu) suoritusaika on 2-3 kuukautta. 
Huom! Opintojakso avautuu ja opinnot pääsee aloittamaan 20.1.2026 alkaen.
Opintojakson toteutus päättyy 31.12.2026.

Kevään opintojaksolle ilmoittaudutaan viimeistään 14.6.2026, ja opinnot pääsee aloittamaan noin viikon sisällä ilmoittautumisesta. Tämä opintojakso on tarjolla myös syksyllä – ilmoittautuminen aukeaa kesäkuussa ja ensimmäinen aloitus on elokuussa 2026.

Huomioithan, että lehtorit eivät anna ohjausta tai arvioi opintosuorituksia pääsääntöisesti 1.6. – 16.8.2026 välisenä aikana.

Koulutuspaikka: Verkko-opinnot
Laajuus: 5 opintopistettä
Kohderyhmä: Kaikki asiasta kiinnostuneet
Edeltävä osaaminen: Ei edellytetä aiempaa osaamista
Opettaja: Susanna Heikkilä, email: susanna.heikkila@xamk.fi

Väyläopinnot ammattiin opiskeleville: Tämä opintojakso sisältyy väyläopintoihin Tradenomi (AMK), liiketalous

Ensisijainen tutkinto, johon hyväksiluetaan Xamkissa: Tradenomi (AMK), liiketalous
Opetussuunnitelmassa mainittu osaamisalue: Ydinosaaminen
Ilmoittautuminen päättyy: 25.10.2026, jolloin suoritusaikaa on jäljellä vajaat 2 kk. Tässä nonstop-aloituksena alkavassa koulutuksessa opiskelija pääsee aloittamaan opinnot viikon sisällä ilmoittautumisen jälkeen.
Hinta: 75 euroa (15 euroa/op). Lisätietoja maksuista täällä

Avoimen AMK:n opinnoille voi ilmoittautua enintään 50 opintopisteen edestä / lukukausi. Yli 50 opintopisteen menevät ilmoittautumiset poistetaan ilmoittautumisjärjestyksessä.

HUOM! Xamkin läsnä- tai poissaolevat tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua Xamk Pulsen koulutuksiin. Xamkin tutkinto-opiskelijoiden ilmoittautumiset poistetaan, eikä poistamisesta ilmoiteta erikseen. 

Xamkin polkuopiskelijoiden ilmoittautuminen Pepissä tai Tuudossa.

Tavoitteet:

  • Osaat kuvata markkinoinnin keskeiset osa-alueet, tavoitteet ja tehtävät.
  • Osaat analysoida yrityksen tai organisaation kohderyhmiä ja määritellä perusteet kohderyhmien valinnassa.
  • Osaat suunnitella perustellut markkinoinnin kilpailukeinoratkaisut huomioiden tuotteen elinkaari, markkinoinnin tavoitteet ja vastuullisuus.

Sisältö:

  • Mikä on markkinoinnin tavoite ja merkitys yrityksen tai organisaation toiminnassa?
  • Mitä keskeisiä asioita huomioidaan markkinoinnin tavoitteita ja kohderyhmiä määritettäessä?
  • Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot ja miten niitä käytetään yrityksen tai organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?

Toteutus:
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina Learn-verkko-oppimisalustalla. 

Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä tai liveluentoja.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.

Opiskelu tapahtuu Learn-oppimisympäristössä. Opintojaksolle pääsee liittymään Learnissa opintojakson alkamispäivänä.

5 op:n laajuinen opintojakso vastaa noin 135 tunnin opiskelijan työmäärää. Todellinen työmäärä riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.

Tentit:
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Opintojakso muodostuu oppimistehtävistä käsiteltäviin markkinoinnin osa-alueisiin liittyvistä kertaustenteistä, jotka opiskelija suorittaa annetun aikataulun puitteissa itselleen sopivana ajankohtana.

Opintojakso suoritetaan oppimistehtävillä, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti.   

Opintojakso päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä kaikki oppimistehtävät, tentit, sekä muut opintojakson suorittamiseen liittyvät tehtävät on oltava tehtyinä.

Opiskelumateriaali:
Opintojaksolla käytettävä kirjallisuus:
Bergström, Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita Publishing Oy ja opintojaksoalustalle liitetty muu opiskelumateriaali
Muu opiskelumateriaali jaetaan toteutuksen aikana / julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.

Arviointi:
Opiskelija osaa
a) käyttää johdonmukaisesti markkinoinnin peruskäsitteitä.
b) hahmottaa markkinoinnin kohderyhmät, tavoitteet ja kilpailukeinot.
c) käyttää keskeisiä markkinoinnin toimintamalleja ja menetelmiä.

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.
Opintojakson suoritukseen kuuluu kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus.

Arviointiasteikko: 1-5

Lisätietoja ilmoittautumisesta: 
Xamk Pulse, avoinamk@xamk.fi, puh. 044 702 8523 / Leena Parviainen

Peruminen
Jos et aloita opintoja, ilmoita siitä meille, jotta voimme poistaa sinut opintojaksolta. Näin tietoihisi ei jää merkintää suorittamatta jääneestä koulutuksesta. Peruminen tulee tehdä osoitteeseen avoinamk@xamk.fi

Opintosuoritusrekisterin ote 
Opettajalla on yksi kuukausi aikaa antaa arvosana sen jälkeen, kun opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät.
Lähetämme sinulle sähköisesti allekirjoitetun opintosuoritusrekisterin otteen noin viikon sisällä sen jälkeen, kun olet saanut  arvosanan Peppi-järjestelmään. Ote toimii dokumenttina, jos esimerkiksi haet hyväksilukuja opintoihisi jossain toisessa korkeakoulussa. Opintoja voidaan hyväksilukea myös Xamkissa, jos tulet meille tutkinto-opiskelijaksi. Katso lisää nettisivultamme Opiskelu Xamk Pulsessa – Xamk.  

Tiedotamme koulutuksen toteutumisesta sähköpostitse. Jos viestiä ei ala kuulua, tarkasta myös roskapostit!

Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin.

 

Karvin logo

Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu on Kansallisen koulutuksen arviointikeskuksen (Karvi) laatuauditoima korkeakoulu.

Etsi lisää koulutuksia koulutuskalenterista

Koulutusten tiedot ja ilmoittautuminen

Koulutuskalenteriin

Courses in English

Look for courses in English and sign up in our English Training Calendar

Training Calendar

Tietoa opiskelukäytännöistä

Lue tarkemmin opiskelusta avoimessa ammattikorkeakoulussa

Lue lisää