Ajankohta: Opiskelija pääsee aloittamaan opinnot viikon sisällä opinnoille ilmoittautumisen jälkeen.Opintojakson suoritusaika on noin kolme kuukautta. HUOM! Kevään ensimmäinen aloitus tällä toteutuksella 6.2.2025!
Huomioithan, että lehtorit eivät anna ohjausta tai arvioi opintosuorituksia pääsääntöisesti 2.6. – 17.8.2025 välisenä aikana.
Koulutuspaikka: Verkko-opinnot
Laajuus:5 opintopistettä
Paikkamäärä: 300
Kohderyhmä: Kaikki peliohjelmoinnin edistyneimmistä aiheista kiinnostuneet, joilla on peliohjelmoinnin perustiedot hallussa.
Edeltävä osaaminen: Peliohjelmoinnin perustiedot jollain pelimoottorilla (esim. Unity).
Opettaja: Jukka Selin, jukka.selin@xamk.fi
Ensisijainen tutkinto, johon hyväksiluetaan Xamkissa: Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely ja Insinööri (AMK), Ohjelmistotekniikka
Opetussuunnitelmassa mainittu osaamisalue: Vapaasti valittavat opinnot
Ilmoittautuminen alkaa: 30.12.2024
Ilmoittautuminen päättyy: 28.12.2025. Tässä nonstop-aloituksena alkavassa koulutuksessa opiskelija pääsee aloittamaan opinnot viikon sisällä opinnoille ilmoittautumisen jälkeen.
Hinta: 15 €/op. Lisätietoja maksuista täällä.
Huomioithan, että ilmoittautuminen Xamk Pulsen opintoihin on sitova eikä opiskelupaikan maksuton peruminen ole mahdollista. Ilmoittautuessasi sinun tulee maksaa opintojakson hinta, jota ei palauteta, vaikka keskeyttäisit opinnot.
Jos et kuitenkaan aloita opintoja, ilmoita meille siitä ajoissa, jotta saamme poistettua sinut opintojaksolta. Näin tietoihisi ei jää merkintää suorittamatta jääneestä koulutuksesta. Peruminen tulee tehdä osoitteeseen avoinamk@xamk.fi.
Avoimen AMK:n opinnoille voi ilmoittautua enintään 50 opintopisteen edestä / lukukausi. Yli 50 opintopisteen menevät ilmoittautumiset poistetaan ilmoittautumisjärjestyksessä.
HUOM!Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua Xamkin avoimen AMK:n opintoihin.
Polkuopiskelijat ilmoittautuvat Pepissä tai Tuudossa vain ko. polkuopintoihin sisältyville opintojaksoille. Tarkista kutsukirjeestäsi oman polkuopintosi tarkempi ohjeistus.
Opiskelijoilta saatuja palautteita opintojaksosta:
”Selkeät videot ja opas”
”Vapaa tahti ja selkeät video-ohjeet.”
”Hyvät assetit, videot jaoteltuna aihepiireihin ja kategorioihin helpotti oikean tiedon löytämistä, vaikka matskua olikin paljon.”
***
Tavoitteet:
Opintojakson tavoitteena on tutustua peliohjelmointiin edistyneimpiin aiheisiin Unity-pelimoottorin avulla. Tällaisia aiheita ovat mm. pelillistäminen, monipelit ja mobiilipelit.
Sisältö:
- Tarvittaessa Unity-pelimoottorin ja C#-ohjelmointikielen kertausta
- Tarvittaessa 2D- ja 3D-peliohjelmoinnin kertausta Unity-pelimoottorilla
- Pelillistämisen idea ja käytännön esimerkkejä
- Monipelien perusidea Unity-pelimoottorilla
- Mobiilipelien perusidea Unity-pelimoottorilla Android-ympäristöön
- Mahdollisia muita aiheita
Toteutus:
- Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina Learn-verkko-oppimisalustalla.
- Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
- Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
- Opintojakso ei sisällä henkilökohtaista ohjausta ja opintojakson suorittaminen edellyttää riittäviä tiedonhankintavalmiuksia selviytyä itsenäisesti annetuista tehtävistä.
- Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
- 5 op:n laajuinen opintojakso vastaa noin 135 tunnin opiskelijan työmäärää.
Opiskelumateriaali:
- Opintojakso perustuu opettajan tekemään kirjalliseen materiaaliin, sekä opetusvideoihin. Ulkopuolista materiaalia ei välttämättä tarvita.
- Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
Arviointi:
- Opintojakson suoritus perustuu hyväksytysti tehtyihin ohjelmointitehtäviin, joita opiskelija voi tehdä ja palauttaa täysin omaan tahtiinsa. Ohjelmointitehtäviä on kolme kappaletta.
- Opintojako on suoritettu, kun kaikki tehtävät on hyväksytysti palautettu opintojakson Learn-alustalle.
- Opintojakso ei sisällä tenttiä.
Arviointiasteikko:
Hyväksytty/Hylätty
Lisätietoja ilmoittautumisesta:
Xamk Pulse, avoinamk@xamk.fi,puh. 050 340 7160 / Janika Korento
Opintosuoritusrekisterin ote
Lähetämme sinulle sähköisesti allekirjoitetun opintosuoritusrekisterin otteen sen jälkeen, kun olet suorittanut opintojakson ja saanut siitä arvosanan. Ote toimii dokumenttina, jos esimerkiksi haet hyväksilukuja opintoihisi jossain toisessa korkeakoulussa. Opintoja voidaan hyväksilukea myös Xamkissa, jos tulet meille tutkinto-opiskelijaksi. Katso lisää nettisivultamme Opiskelu Xamk Pulsessa – Xamk.
Tiedotamme koulutuksen toteutumisesta sähköpostitse. Jos viestiä ei ala kuulua, tarkasta myös roskapostit!
Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin.
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu on Kansallisen koulutuksen arviointikeskuksen (Karvi) laatuauditoima korkeakoulu.