Ajankohta: Opiskelija pääsee aloittamaan opinnot viikon sisällä opinnoille ilmoittautumisen jälkeen. Opintojakson suoritusaika on noin kolme kuukautta.
Huomioithan, että lehtorit eivät anna ohjausta tai arvioi opintosuorituksia pääsääntöisesti 21.12.2024-12.1.2025 välisenä aikana.
Koulutuspaikka: Verkko-opinnot
Laajuus: 5 opintopistettä
Paikkamäärä: 200
Kohderyhmä: Kaikki 3D-peliohjelmoinnista kiinnostuneet, joilla on peliohjelmoinnin perusteet hallussa.
Edeltävä osaaminen: Peliohjelmoinnin perusteet jollain pelimoottorilla (esim. Unity).
Opettaja: Jukka Selin, jukka.selin@xamk.fi
Ensisijainen tutkinto, johon hyväksiluetaan Xamkissa: Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely ja Insinööri (AMK), Ohjelmistotekniikka
Opetussuunnitelmassa mainittu osaamisalue: vapaasti valittavat opinnot
Ilmoittautuminen päättyy: 29.12.2024. Tässä nonstop-aloituksena alkavassa koulutuksessa opiskelija pääsee aloittamaan opinnot viikon sisällä opinnoille ilmoittautumisen jälkeen.
Hinta: 15 €/op tai lukukausimaksu 175 €. Lisätietoja maksuista täällä.
Huomioithan, että ilmoittautuminen Xamk Pulsen opintoihin on sitova eikä opiskelupaikan maksuton peruminen ole mahdollista. Saatuasi opiskelupaikan sinulta laskutetaan tekemäsi valinnan mukaisesti joko opintojakson hinta tai lukukausimaksu, jota ei palauteta, vaikka keskeyttäisit opinnot.
Jos et kuitenkaan aloita opintoja, ilmoita meille siitä ajoissa, jotta saamme poistettua sinut opintojaksolta. Näin tietoihisi ei jää merkintää suorittamatta jääneestä koulutuksesta. Peruminen tulee tehdä osoitteeseen avoinamk@xamk.fi.
Avoimen AMK:n opinnoille voi ilmoittautua enintään 50 opintopisteen edestä / lukukausi. Yli 50 opintopisteen menevät ilmoittautumiset poistetaan ilmoittautumisjärjestyksessä.
Mikäli olet valinnut lukukausimaksun 175 euroa, mutta valitsemiesi yksittäisten opintojaksojen yhteenlasketut maksut jäisivät alle 175 euron, erotusta ei palauteta.
HUOM! Xamkin tutkinto-opiskelijoiden ja polkulaisten ilmoittautuminen Pepissä tai Tuudossa.
Opiskelijoilta saatuja palautteita opintojaksosta:
“Selkeät ohjeet esimerkeillä ja hyvä selitys miksi mitäkin tehdään.”
“Selkeä ja erittäin kattava opettajan laatima kirja.”
“Kun sai itse tehdä asioita käytännössä.”
***
Tavoitteet:
Opintojakson tavoitteena on tutustua peliohjelmointiin ja Unity-pelimoottoriin hieman laajemmin ja toteuttaa Unity -pelimoottorin avulla ensisijaisesti 3D-pelejä ja erilaisten 3D-kohteiden pelillistämisiä.
Sisältö:
- Tarvittaessa Unity-pelimoottorin ja C#-ohjelmointikielen kertausta
- 3D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla
- Hieman pelillistämisestä
Toteutus:
- Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina Learn-verkko-oppimisalustalla.
- Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
- Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
- Opintojakso ei sisällä henkilökohtaista ohjausta ja opintojakson suorittaminen edellyttää riittäviä tiedonhankintavalmiuksia selviytyä itsenäisesti annetuista tehtävistä.
- Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
Opiskelumateriaali:
- Opintojakso perustuu opettajan tekemään kirjalliseen materiaaliin, sekä opetusvideoihin. Ulkopuolista materiaalia ei välttämättä tarvita.
- Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
Arviointi:
- Opintojakson suoritus perustuu hyväksytysti tehtyihin ohjelmointitehtäviin, joita opiskelija voi tehdä ja palauttaa täysin omaan tahtiinsa. Ohjelmointitehtäviä on kolme kappaletta.
- Opintojako on suoritettu, kun kaikki tehtävät on hyväksytysti palautettu opintojakson Learn-alustalle.
- Opintojakso ei sisällä tenttiä.
Arviointiasteikko:
Hyväksytty/Hylätty
Lisätietoja ilmoittautumisesta:
Xamk Pulse, avoinamk@xamk.fi,puh. 050 340 7160 / Janika Korento
Opintosuoritusrekisterin ote
Lähetämme sinulle sähköisesti allekirjoitetun opintosuoritusrekisterin otteen sen jälkeen, kun olet suorittanut opintojakson ja saanut siitä arvosanan. Ote toimii dokumenttina, jos esimerkiksi haet hyväksilukuja opintoihisi jossain toisessa korkeakoulussa. Opintoja voidaan hyväksilukea myös Xamkissa, jos tulet meille tutkinto-opiskelijaksi. Katso lisää nettisivultamme Opiskelu Xamk Pulsessa – Xamk.
Tiedotamme koulutuksen toteutumisesta sähköpostitse. Jos viestiä ei ala kuulua, tarkasta myös roskapostit!
Pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin.
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu on Kansallisen koulutuksen arviointikeskuksen (Karvi) laatuauditoima korkeakoulu.